Momentami mamy poczucie przytłoczenia i zmęczenia codziennym życiem. Nie odczuwamy radości, a raczej więcej złości, żalu lub smutku. Co można na to zaradzić?

Poniżej przeczytasz, co możesz zrobić, aby poczuć większą satysfakcję i radość w życiu.

  1. Sprawdź, czy jesteś asertywny

Bywa, że czujemy się przytłoczeni życiem tylko dlatego, że nie potrafimy stawiać granic innym ludziom. Robimy coś dla drugiej osoby, ale tak naprawdę wbrew sobie i kosztem siebie. Niekiedy też robimy coś dla innych tylko po to, by siebie dowartościować. W końcowym efekcie daje to ten sam rezultat: poczucie bycia wykorzystanym. Dobrze byłoby przyjrzeć się temu, na ile pozwalamy innym ludziom wkraczać w nasze życie. Niektóre osoby nie posiadają w ogóle granic, u innych trzeba je jedynie przesunąć na właściwe miejsce. Jeśli okaże się, że ten problem dotyczy Ciebie, warto zacząć naukę asertywności już dziś. Nie chodzi o to, aby być agresywnym w stosunku do innych ludzi i na wszystko mówić NIE. Ważne, by komunikować się w asertywny, zdrowy sposób bez intencji ranienia drugiej strony, z poszanowaniem siebie i innych. Istotnym fundamentem do nauki asertywności jest zdrowe poczucie własnej wartości, nad którym warto popracować.

  1. Okaż sobie miłość

Kiedy ostatnio zadbałaś/eś o siebie, sprawiłaś/eś sobie jakąś przyjemność bez poczucia winy, że to robisz? Zdrowy egoizm to nic innego jak okazanie sobie miłości, bo każdy z nas jest wartościowy i zasługuje na to, by być szczęśliwym. Zarezerwuj sobie czas na to, co lubisz, np. przeczytanie dobrej książki, chwila dla siebie, ulubiony sport, relaksująca kąpiel, cokolwiek, co sprawia Ci radość i podnosi Twoje wibracje oraz zadowolenie z życia. Ty już sam/a wiesz najlepiej, co by to mogło być. 🙂 

  1. Zrób sobie dzień wolny od Internetu, telefonu, tv

Na próbę jeden dzień offline? Czy zdarzyło Ci się już mieć taki dzień?  Jeśli tak, to czy praktykujesz to regularnie, czy może na nowo dałaś/eś się wciągnąć w wir Internetu i surfowania w nim bez wyraźniejszego celu? W momencie kiedy “odłączamy” się od wszelkich mediów, przestajemy być reaktywni, a w zamian możemy aktywnie i świadomie wybierać, w jaki sposób chcemy przeżyć swój dzień. Gdy przestajemy się  “bodźcować” zwalnia się miejsce na coś nowego oraz na to, by dopuścić do głosu swoją intuicję. Zyskujemy przestrzeń na zastanowienie się: czego ja tak naprawdę chcę? czy jestem w dobrym miejscu? czy jestem szczęśliwa/y?

  1. Uporządkuj swoje życie i swoją przestrzeń

Posprzątać swoje mieszkanie czy dom, to dobry początek na to, by zacząć porządkować swoje życie, bo ład w przestrzeni przekłada się na ład w Twojej głowie. Pora naprawić bądź pozbyć się nieprzydatnych sprzętów oraz rzeczy, które zajmują Twoją przestrzeń i mimo, że pochowane gdzieś głęboko w szafkach, dają podświadomie poczucie przytłoczenia. Co jeszcze możesz zrobić? Pozałatwiać zaległe sprawy, które ciążą Ci od dłuższego czasu. W efekcie zyskujesz lekkość i poczucie satysfakcji z wykonanych zadań. Co z pewnością motywuje do dalszego działania i wzmacnia poczucie sprawczości. Dobrze byłoby też przyjrzeć się swoim relacjom. Czy dana relacja jest wartościowa i wnosi coś w Twoje życie, czy może czujesz, że jest obciążająca i ściąga Cię w dół? Jeśli nie czujesz satysfakcji, być może pora ją zakończyć lub ograniczyć.

  1. Poobserwuj małe dzieci 

Warto przypomnieć sobie czasy i uczucie jakie temu towarzyszyło, kiedy byliśmy małymi dziećmi. Jeśli trudno jest nam to przywołać z pamięci, wystarczy zacząć obserwować małe dzieci w naszych rodzinach lub otoczeniu. Dzieci są doskonałymi nauczycielami tego, jak cieszyć się życiem. Potrafią radować się z najmniejszych rzeczy, które nam dorosłym mogą wydawać się oczywiste. Dziecko cieszy się, gdy dostaje swoje ulubione jedzenie; kiedy chce mu się pić i dostaje picie, cieszy się z tego. Kiedy nie ma ochoty czegoś zrobić, nie robi tego bądź głośno protestuje; kiedy ma ochotę krzyczeć z radości- robi to. Warto zainspirować się od dzieci, bo w każdym z nas jest małe dziecko, które domaga się zabawy i chce cieszyć się życiem.

  1. Praktykuj wdzięczność

Wdzięczność to stan, uczucie, które emanuje z naszego wnętrza. Można się jej nauczyć. Dla początkujących dobre jest, aby wybrać stałą porę dnia, np. przed pójściem spać, wypisać lub wymienić 5 rzeczy, za które jesteś wdzięczna/y. W ten sposób kształtujesz w sobie nawyk, który później zaprocentuje. Niech będą to rzeczy, które faktycznie stanowią dla Ciebie wartość, wtedy poczucie wdzięczności będzie silniej odczuwane.  W miarę praktykowania będzie szło Ci coraz łatwiej i nauczysz się być wdzięcznym o dowolnej porze dnia. Warto odczuwać wdzięczność, za wszystko, co się ma, bo w ten sposób przyciągamy do swojego życia jeszcze więcej rzeczy, za które możemy być wdzięczni. Jeśli natomiast skupiamy się na braku i na tym czego nie mamy, wtedy przyciągamy do swojego życia jeszcze więcej braku. To, na czym skupiasz swoją uwagę, wzrasta w swojej sile. Warto jest obserwować siebie i świadomie wybierać swoje myśli każdego dnia. Warto też docenić najprostsze rzeczy i być wdzięcznym np. za jedzenie czy wodę, bo w dzisiejszych czasach już nawet to nie jest oczywistością.

  1. Porzuć rozczarowanie

Czasem mamy wobec kogoś oczekiwania, lecz gdy osoba ta nie spełnia ich, czujemy się rozczarowani. Nasze oczekiwania względem innych ludzi sprawiają, że stajemy się zależni od tego, czy dana osoba coś zrobi bądź nie. W ten sposób sami siebie zniewalamy, gdyż pozwalamy, aby nasze szczęście i dobre samopoczucie zależało od innych. Rozczarowanie to uczucie, które rujnuje nas od środka i dobrze byłoby skończyć z nim raz na zawsze.

Zero oczekiwań = zero rozczarowań. Czyż to nie piękne? 🙂 

Nie uzależniaj swojego szczęścia od innych ludzi!

P.S. Na początek wybierz dla siebie tylko jeden z punktów, aby małymi krokami zacząć zmieniać swoje życie na lepsze. Nie czekaj do jutra, dziś to ten właściwy moment by zacząć!

Z pozdrowieniami!

Nambi

Przeczytaj także: Co jest powodem tego, że wciąż stoisz w miejscu, a Twoje życie nie zmienia się na lepsze?

Udostępnij na:

0 Komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *